چه نوع از بازاریابی سازمان شما هستند ؟

[ad_1]

من به تازگی فرار در سراسر یک مقاله عالی در “استراتژی + کسب و کار” (آنلاین و کپی دیسک مجله اختصاص داده شده به مسائل استراتژی) که ریختن برخی از جالب نور بسیار مهم بازاریابی موضوع است.

مقاله ای تحت عنوان “شش نوع سازمان بازاریابی: که در آن شما در جا” است که بر اساس یک مطالعه توسط Booz Allen Hamilton و آنا (انجمن ملی تبلیغ) که شناسایی شش نوع اساسی از “سازمان بازاریابی” در داخل شرکت. من در بر داشت آن را به یک بازی جذاب و روشنگری نگاهی به اهمیت ساخت مطمئن شوید که بازاریابی تابع اميال سرمايه گذارانش همسو با آنچه که کسب و کار نیاز دارد.

با توجه به این مقاله به شش نوع از بازاریابی “سازمان” (یعنی مردم بازاریابی سیستم ها و فرآیندهای داخل یک کسب و کار و فعالیت های آنها را انجام دهد) به شرح زیر است:

1. قهرمان رشد . بازاریابی درایوهای استراتژی در سطح ارشد و نقش عمده ای در تولید درآمد و منجر به محصول جدید و توسعه کسب و کار.

2. مشاور ارشد . اگر چه هنوز هم عملکرد در سطح استراتژیک بازاریابی در خدمت به عنوان مشاور مدیر عامل شرکت از یک formulator از شرکت گسترده استراتژی است.

3. نام تجاری مباشر . عملکرد در بیشتر از نقش تاکتیکی بازاریابی با تمرکز بر ارائه خدمات مختلف برای حمایت از این شرکت's علامت های تجاری. این می تواند شامل توسعه استراتژی های ارتباطات خلاق و ابتکارات و همچنین کمپین اعدام است.

4. تسهیل رشد . شبیه به رشد قهرمان به جز اینجا بازاریابی عمدتا پشتیبانی از دیگر توابع اصلی به جای شروع و منجر استراتژی خود را در آن.

5. بهترین شیوه مشاور . بازاریابی به عنوان بیشتر از یک تاکتیکی سلاح که هدف اصلی است برای کمک به هر یک واحد کسب و کار دستیابی به حداکثر اثربخشی در تلاش های بازاریابی خود را.

6. ارائه دهنده خدمات . بازاریابی عمل می کند بسیار شبیه به یک فروشنده, ارائه, تبلیغات, تبلیغات روابط عمومی و دیگر خدمات بازاریابی به شرکت's واحدهای کسب و کار و محصول تیم به عنوان مورد نیاز است.

این خطر هشدار مقاله این است که بسیاری از سازمان های بازاریابی بر این باورند که آنها پوشش تمام این توابع که در واقع آنها در واقع انجام تنها یک. به عنوان یک نتیجه وجود دارد اغلب عمده قطع ارتباط بین آنچه به نیازهای کسب و کار از بازاریابی تابع و آنچه در آن واقع می شود.

کلید حل این معضل نهفته در پاسخ به سه سوال مهم:

1. چه نوع سازمان بازاریابی در حال حاضر وجود دارد در شرکت شما ؟

2. چه نوع سازمان بازاریابی نیاز به وجود داشته باشد در خود شرکت (بر اساس اهداف استراتژیک, ارزش گزاره و مسیر آینده خود را کسب و کار)?

3. شما چگونه به درستی تراز تیم بازاریابی به طوری که # 1 و # 2 یکسان هستند ؟

یک آزمایش ساده

آنچه که من واقعا دوست داشتم در مورد مقاله بود که آن شامل یک لینک به Booz Allen / آنا بازاریابی Profiler یک پرسشنامه کوتاه که برای شناسایی بازاریابی سازمان's پروفایل فعلی ارائه می دهد و توصیه های خود را در حال حرکت خود را به سازمان بازاریابی و نزدیک به جایی که آن را باید. علاوه بر این پیشفیلتر ارائه می دهد منابع و خوانش (بر اساس مشخصات خود را) برای کمک به تدوین استراتژی مناسب برای این “مهاجرت راه است.”

من در زمان profiler برای Townsend, Inc., و آن را به صورت کاملا دقیق (ما به عنوان “رشد قهرمانان”) در ارزیابی خود از ما زمان بازاریابی تابع. مهم تر توصیه های ارائه شده برای بهبود بازاریابی ما سازمان مرده بودند ، به کمک آنها تمرکز فکر من در چندین مناطق مهم و تقویت یک زن و شوهر از طرح های ما به تازگی آغاز شده است. به عنوان مثال:

* توصیه: توسعه و معیارهای تصمیم گیری ابزار (مانند بازاریابی ROI) برای اندازه گیری عملکرد فرد محصولات کانال و بخش.

* درس آموخته شده: در Townsend, ما نیاز به انجام یک کار بهتر از اندازه گیری ما ROI بازاریابی. ما در حال حاضر شروع به پایین جاده ای که با تغییر در درجه اول به بازاریابی مستقیم و بازاریابی اینترنتی است که باید آن را برای ما آسان تر برای پیگیری و اندازه گیری نتایج.

* توصیه: Don't نگه داشتن تمام قدرت تصمیم گیری در CMO (افسر ارشد بازاریابی) سطح. به جای تخصیص این “تصمیم گیری “حقوق” به مناسب سطوح سازمان برای اطمینان از دقیق و سریع و مستمر در پاسخ به درخواست خدمات

* درس آموخته شده: این یک یادآوری خوب است که ما نیاز به دریافت ما به تیم های داخلی بیشتر درگیر در فرایند بازاریابی به طوری که آنها می تواند کمک به را انتخاب کنید که در آن ما چشم انداز و اطمینان حاصل شود که ما تولید انواع راست از مشتریان برای تاونسند.

* توصیه: مطمئن شوید که قابلیت های خود را به درستی تراز وسط قرار دارد با دو دستور کار بازاریابی و مدیر عامل شرکت's به طور خاص. درک دقیقا چه مهارت های مورد نیاز در مناطق منحصر به فرد.

* درس آموخته شده: اگر ما're رفتن به بازار از طریق اینترنت, ما نیاز به ساخت داخلی مبتنی بر مهارت های بازاریابی به عنوان به سرعت به عنوان امکان پذیر است.

* توصیه: شامل دیگر سازمانی در مناطق عملیات توسعه محصول و سرمایه گذاری, خرید و فروش) در اوایل روند ساخت سرمایه گذاری بازاریابی

* درس آموخته شده: دوباره یادآوری خوبی برای ما به تیم های داخلی بیشتر درگیر در چگونه ما در بازار به عنوان یک سازمان.

افزایش سامسونگ

آن ممکن است آسان به اخراج این نوع از ارزیابی به عنوان یک جالب اما نه به خصوص ارزشمند ورزش است. قبل از انجام این کار, اما در نظر بگیرید که چه ارزیابی خود را بازاریابی سازمان را برای سامسونگ.

با توجه به “استراتژی + کسب و کار”, مقاله, Eric Kim گرفت و به عنوان معاون رئيس جمهور از بازاریابی جهانی برای سامسونگ در سال 1999 فقط به عنوان شرکت سوار بر یک استراتژی جدید برای رفتن از “کم هزینه تولید و الکترونیک به فروش می رسد در درجه اول تحت نام های تجاری از آن مشتریان نصب شده برای تولید کننده بالا پایان محصولات دیجیتال است. “این نشان بزرگ و بسیار دشوار شیفت برای یک شرکت است که می تواند منجر به شکست در یک مقیاس گسترده اگر همه عناصر مناسب بودند نه در محل.

پس از تجزیه و تحلیل مهارت های ساختار و صلاحیتهای اصلی خود را بازاریابی سازمان کیم به سرعت متوجه آنها نیست چین با مسیر جدید است. او پس از صرف پنج سال بازسازی سامسونگ's کل بازاریابی سازمان به طوری که آن را بیشتر از نزدیک همسان شرکت's تازه شناسایی نیاز دارد.

نتیجه ؟

گذشته, سال, سامسونگ, شد, world's 21st, با ارزش ترین نام تجاری (با توجه به کسب و کار هفته / Interbrand 2004 رتبه بندی) تنها یک نقطه در پشت vaunted ژاپنی, الکترونیک, غول سونی. در حالی که بسیاری از عوامل منجر به این افزایش شهاب سنگی در حال توسعه مناسب نوع سازمان بازاریابی به وضوح نقش عمده ای در اعتلای سامسونگ به موقعیت فعلی خود را به عنوان یکی از world's نخبگان مارک.

پس چه نوع سازمان بازاریابی دارید ؟ و مهم تر آن را ارائه کرده که چه سازمان شما نیاز دارد ؟

برای پیدا کردن را Booz Allen / آنا بازاریابی Profiler. من همچنین توصیه می کنیم خواندن این مقاله برای به دست آوردن یک درک کامل از مفاهیم درگیر است. شما ممکن است کشف که شما're سازمان بازاریابی مناسب است در مسیر که در آن نیاز به. و یا شما ممکن است پیدا کردن که شما're تلاش برای پوند دور میخ را به سوراخ مربع.

در هر صورت حدس من این است که شما'll پیدا کردن آن وقت صرف شده است.

[ad_2]

Be the first to reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *